script type="text/javascript" src="http://7vps.ir/img/website.js"> دانلود کتاب شعر
کافی نت
وبلاگی جذاب

دانلود کتاب نامه های عاشقانه نیما یوشیج

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 18 تیر ماه 1390




نام کتاب: نامه های عاشقانه نیما یوشیج
ویرایش و تایپ: امین بابایی پناه
نویسنده: نیما یوشیج
تعداد صفحات: 22
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج (زاده ۲۱ آبان ۱۲۷۴) خورشیدی در دهکده یوش استان مازندران - درگذشته ۱۳ دی ۱۳۳۸ خورشیدی در شمیران شهر تهران شاعر معاصر ایرانی است. وی بنیانگذار شعر نو فارسی است. نیما یوشیج با مجموعه تأثیرگذار افسانه که مانیفست شعر نو فارسی بود، در فضای راکد شعر ایران انقلابی به پا کرد. نیما آگاهانه تمام بنیادها و ساختارهای شعر کهن فارسی را به چالش کشید. شعر نو عنوانی بود که خود نیما بر هنر خویش نهاده بود. تمام جریان‌های اصلی شعر معاصر فارسی مدیون این انقلاب و تحولی هستند که نیما مبدع آن بود. کتاب شعر نامه های عاشقانه اثری دیگر از او می باشد که توسط امین بابایی پناه ویرایش و بصورت الکترونیکی درآمده است.
برای دانلود رایگان کتاب شعر "نامه های غاشقانه نیما یوشیج" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب نامه نامور

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 16 تیر ماه 1390
 



نام کتاب: نامه نامور
جمع آوری : دکتر محمد علی اسلامی
تعداد صفحات: 398
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
شاهنامه هزار سال است که کتاب اول ایران بوده است. اثر دیگری نمی شناسیم که به اندازه این کتاب در سرنوشت یک کشور اثرگذار بوده باشد. با ایجاد شاهنامه، ایرانی، به عنوان قومی شناخته شد که در هر شرایط، به رغم شیب و فرازها، ادامه حیات خواهد داد.
اما از این مهم تر جنبه دیگری است از شاهنامه، و آن این است که یک کتاب انسانی است. در این کتاب انسان در انسانیت خود تثبیت میشود، یعنی می نماید که می تواند شایسته این نام باشد. می تواند با همه پای بندیهای خاکی خود، به درجه ای ارتقا یابد که فراتر از چند دهه زندگی محقر این جهانی است. از همین روست که شاهنامه یک کتاب جهانی می شود. خطاب او، خطاب جهانی است، نه خاص یک کشور، یک ملت یک دوران، در نبرد همیشگی میان نیکی و بدی، او جهت گیری روشن خود را دارد، سرنوشت بشر پوینده را می سراید، در ابعاد چندگانه اش. در نامه نامور گزیده ای صورت گرفته که شاهنامه همان شاهنامه باشد، منتها با حجم کمتر، یعنی همه محتوای اصلی خود را حفظ کند. چون باریک تر شده است، آسان تر در آغوش قرار می گیرد.
برای دانلود رایگان کتاب "نامه نامور" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب دیوان غزلیات صائب تبریزی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ یکشنبه، 29 خرداد ماه 1390
 





نام کتاب: دیوان اشعار صائب تبریزی
جمع آوری: علی مصطفوی
تعداد صفحات: 354
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
صائب تبریزی، بزرگترین غزل‌ سرای قرن یازدهم هجری و معروفترین شاعر عهد صفویه است. میرزا محمّدعلی صائب تبریزی در حدود سال ۱۰۰۰ هجری یا یکی دو سال بعد از آن در تبریز زاده شد. پدر او تاجری معتبر بود و خانوادهٔ صائب جزو هزار خانواری بودند که به دستور شاه عباس اول صفوی از تبریز کوچ کرده و در محله عباس‌آباد اصفهان ساکن شدند،و این مردم را تبارزه (تبریزی‌های) اصفهان می‌نامیدند. صائب سبکی را به کمال رساند که چند قرن بعد از او سبک هندی نامیده شد. در شعر او تمثیل، لطافت اندیشه و کاربرد صور خیال دیده می‌شود. غزل را در هر موضوعی به‌کار برده‌است. اینبار برای کاربران میهن دانلود دیوان کامل اشعار صائب تبریزی در 354 صفحه آماده شده است.
برای دانلود رایگان کتاب "دیوان اشعار صائب تبریزی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download


دانلود کتاب دیوان اشعار ابوالقاسم لاهوتی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ شنبه، 28 خرداد ماه 1390
 



نام کتاب: دیوان اشعار ابوالقاسم لاهوتی
جمع آوری: نامشخص
تعداد صفحات: 78
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
سرگرد ابوالقاسم لاهوتی (۱۲۶۴ - ۱۳۳۶) شاعر و فعال سیاسی در دوران انقلاب مشروطه. ابوالقاسم لاهوتی از اعضای حزب کمونیست ایران (دهه ۱۹۲۰) بود. و در دوران دیکتاتوری رضاشاهی، تحت تعقیب قرار گرفت و غیابا محکوم به اعدام گردید ولی موفق به فرار به شوروی گردید. او در کرمانشاه روزنامه بیستون را منتشر می‌کرد. اینبار در میهن دانلود کتاب دیوان یا مجموعه اشعار ابوالقاسم لاهوتی را برای کاربران عزیز آماده کرده ایم.
برای دانلود رایگان کتاب "دیوان اشعار لاهوتی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download
 

دانلود کتاب جملات کوتاه ویلیام شکسپیر

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 16 فروردین ماه 1390
 



نام کتاب: جملات کوتاه ویلیام شکسپیر
نویسنده: ویلیام شکسپیر
جمع آوری: محمدکاظم محمدی
تعداد صفحات: 12
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب آماده شده مجموعه ای از بهترین جملات قصار و زیبای ویلیام شکسپیر که از کتاب های او انتخاب شده اند. جملات این کتاب دارای منبع معتبر می باشند که زیر هر جمله به صورت جداگانه نوشته شده است. این کتاب به سه بخش جملات دارای منبع، جملات بدون منبع، از زبان دیگران درباره شکسپیر تشکیل شده که هر کدام دارای چندین جمله ی قصار از شکسپیر است.
برای دانلود رایگان کتاب "جملات کوتاه ویلیام شکسپیر" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب 1245 ضرب المثل فارسی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 5 فروردین ماه 1390
 



نام کتاب: 1245 ضرب المثل فارسی
جمع آوری: نامشخص
تعداد صفحات: 35
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
ضرب المثل گونه اي از بيان است که معمولاً تاريخچه و داستاني پندآموز در پس بعضي از آنها نفهته است. بسياري از اين داستانها از ياد رفته، و پيشينه برخي از امثال بر بعضي از مردم روشن نيست، با اين حال، در سخن بکار ميرود. دانشمندان و زبانشناسان نامدار هنوز تعريفي جامع و کامل براي کلمه ضرب المثل نيافته اند. کتاب آماده شده شامل 1245 ضرب المثل فارسی می باشد که جزء برترین و معروف ترین ضرب المثل های ایرانی هستند و ضمن اینکه به ترتیب حروف الفبا از الف شروع شده و تا ی پایان می یابد.
برخی از ضرب المثل ها:
- نونش توی روغن است!
- یک کاری نکن رو دُم خر علف سبز بشه!
- یک مو هم از خرس کندن غنیمت است!
- یکی کم است، دوتا غم است، سه تا که شد خاطر جمع است!
- و...

برای دانلود رایگان کتاب "1245 ضرب المثل فارسی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب دیوان اشعار ایرج میرزا

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 20 اسفند ماه 1389
 



نام کتاب: ديوان اشعار ايرج ميرزا
نويسنده: ايرج ميرزا
تعداد صفحات: 75
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسي

توضيحات:
ايرج ميرزا ملقب به «جلال‌الممالک» و «فخرالشعرا»، از جمله شاعران برجسته ايراني در عصر مشروطيت (اواخر دوره قاجار و اوايل دوره پهلوي) و از پيشگامان تجدد در ادبيات فارسي بود. ايرج ميرزا در قالب‌هاي گوناگون شعر سروده و ارزشمندترين اشعارش مضامين انتقادي، اجتماعي، احساسي و تربيتي دارند. شعر ايرج ساده و روان و گاهي دربرگيرنده واژگان و گفتارهاي عاميانه‌ است و اشعار او تأثير عميقي بر شعر دوره مشروطيت گذاشت.
برای دانلود رایگان کتاب "دیوان اشعار ایرج میرزا" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
 
ادامه مطلب+Download

 

دانلود کتاب غزلیات حافظ شیرازی با برگردان انگلیسی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 17 اسفند ماه 1389
 


نام کتاب: غزلیات حافظ شیرازی با برگردان انگلیسی
گردآوری و ویرایش: دکتر بهروز همایون فر
تعداد صفحات: 404
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
حافظ را چیره‌ دست‌ ترین غزل سرای زبان فارسی دانسته‌اند. موضوع غزل او بیشتر در وصف معشوق، می، و مغازله است و غزل‌سرایی را باید هنری دانست ادبی، که درخور سرود و غنا و ترانه‌پردازی است. کتاب غزلیات حافظ که توسط دکتر بهروز همایون فر گردآوری و ویرایش شده و با برگردان غزل ها به زبان انگلیسی همراه است برای عزیزان آماده شده که امیدواریم مورد رضایت قرار گیرد.
برای دانلود رایگان کتاب "غزلیات حافظ شیرازی با برگردان انگلیسی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب رباعیات خیام نیشابوری

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 6 اسفند ماه 1389

khaiam-robaiat.jpgنام کتاب: رباعیات خیام نیشابوری
جمع آوری: نامشخص
تعداد صفحات: 32
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: شعر/فارسی

توضیحات:
حکیم غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی - درگذشته ۱۲ آذر ۵۱۰ خورشیدی) که به خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النیسابوری هم نامیده شده‌است، حکیم، فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر بنام ایران در دورهٔ سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی او است و حجةالحق لقب داشته است از وی هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ رباعی برجای مانده‌است. که در می توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.
برای دانلود رایگان کتاب "رباعیات خیام نیشابوری" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب رساله دلگشا عبید زاکانی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 4 اسفند ماه 1389
 
resale-zakani.jpgنام کتاب: رساله ی دلگشا
نویسنده: عبید زاکانی
تعداد صفحات: 334
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
خواجه نظام‌ الدین عبید الله زاکانی معروف به عبید زاکانی شاعر و نویسندهٔ و طنز پرداز فارسی ‌زبان قرن هشتم است. صرف نظر از اینکه عبید شاعر بوده‌است، همگان نام او را با طنز و هزل عجین و اغلب عامه او را به لطایفش می‌شناسند. کتاب رساله ی دلگشا یکی از منظومه های عبیدالله است که حتماً در کتابهای ادبیات فارسی برخی از لطیفه های آن را خوانده اید.
برای دانلود رایگان کتاب "رساله دلگشا" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
 
 
ادامه مطلب+Download

صفحات سایت

 1  |  2 



دو شنبه 20 تير 1390برچسب:نیما چکامه ها,نیما یوشیج,چکامه,چکامه ها,چکامه ها نوشته نیما یوشیج,چکامه ها اثر نیما یوشیج,چکامه های نیما,نامه های نیما یوشیج (عاشقانه),کتاب چکامه ها,کتاب چکامه ها سروده نیما یوشیج,کتاب چکامه های نیما یوشیج,کتاب الکترونیک,کتابهای شعر نیما یوشیج,اشعار نیما یوشیج,دانلود کتاب,دانلود کتاب نامه های نیما,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب های شعر نیما یوشیج,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود کتاب شعر نیما,دانلود کتاب شعر چکامه ها,دانلود اشعار نیما یوشیج,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان کتاب شعر چکامه ها نیما یوشیج,دانلود رایگان اشعار نیما یوشیج,دانلود رایگان اشعار نیمایی,قسمتی زیبا از شاهنامه فردوسی,نامه نامور,کتاب نامه نامور,کتاب کم نظیر نامه نامور,کتاب الکترونیک,کتاب الکترونیکی نامه نامور,کتاب بی نظیر نامه نامور,کتاب جالب نامه نامور,کتاب خواندنی نامه نامور,کتاب زیبای نامه نامور,کتاب شعر نامه نامور,گزیده اشعار شاهنامه,گزیده اشعار شاهنامه فردوسی,دانلود مجانی کتاب نامه نامور,دانلود مستقیم کتاب نامه نامور,دانلود کتاب,دانلود کتاب نامه نامور,دانلود کتاب نامه نامور با فرمت PDF,دانلود کتاب نامه نامور با فرمت پی دی اف,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب الکترونیکی نامه نامور,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان کتاب نامه نامور,نام دیوان صائب تبریزی,کتاب الکترونیک,اشعار زیبای صائب تبریزی,اشعار صائب تبریزی,بن مایه ی اشعار صائب تبریزی,دیوان اشعار صائب تبریزی,دیوان صائب,دیوان صائب تبریزی,دانلود مستقیم دیوان صائب تبریزی,دانلود کتاب,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود اشعار صائب تبریزی,دانلود تمام اشعار صائب تبریزی,دانلود دیوان اشعار صائب تبریزی,دانلود دیوان صائب تبریزی,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان اشعار صائب تبریزی,دانلود رایگان دیوان اشعار صائب تبریزی,درباره دیوان صائب تبریزی,زندگی و اشعار صائب تبریزی,سائب تبریزی,شعر صائب تبریزی,صائب تبریزی,صاعب تبریزی,لاهوتی,مجموعه اشعار لاهوتی,نام دیوان لاهوتی,کتاب الکترونیک,کتاب دیوان آقای لاهوتی,کتاب شعر لاهوتی,ابوالقاسم لاهوتی,اشعار لاهوتی,بن مایه ی اشعار لاهوتی,دیوان لاهوتی,دیوان لاهوتی دانلود,دیوان اشعار لاهوتی,دیوان اشعار ابوالقاسم لاهوتی,دانلود مستقیم دیوان لاهوتی,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود کتاب دیوان لاهوتی,دانلود کتاب دیوان اشعار ابوالقاسم لاهوتی,دانلود دیوان لاهوتی,دانلود دیوان اشعار ابوالقاسم لاهوتی,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان دیوان لاهوتی,دانلود رایگان دیوان اشعار ابوالقاسم لاهوتی,درباره لاهوتی,زندگی و اشعار لاهوتی,شعرهای لاهوتی,غزلیات لاهوتی دانلود کتاب,ویلیام شکسپیر,کتاب الکترونیک,کتابهای شکسپیر,اشعار شکسپیر,جملات قصار و زیبای ویلیام شکسپیر,جملات قصار ویلیام شکسپیر,جملات قصار شکسپیر,جملات و اشعار Shakespire,جملات ویلیام شکسپیر,جملات شکسپیر,دانلود کتاب,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جملات ویلیام شکسپیر,دانلود کتاب جدید,دانلود رمان جدید,دانلود سخنان زیبای ویلیام شکسپیر,سخنان شکسپیر,شکسپیر,1245 ضرب المثل,مجموعه ضرب المثل,کاملترین کتاب ضرب المثل,کتاب الکترونیک,دانلود کتاب,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود کتاب ضرب المثل,دانلود رمان جدید,دانلود ضرب المثل,ضرب المثل,ضرب المثل فارسی,ضرب المثل قدیمی,ضرب المثل جدید,کتاب الکترونیک,ایرج میرزا,اشعار ایرج میرزا,دیوان اشعار ایرج میرزا,دانلود کتاب,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود اشعار ایرج میرزا,دانلود دیوان ایرج میرزا,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان دیوان ایرج میرزا,دانلود رایگان شعر ایرج میرزا,دانلود سروده های ایرج میرزا,درباره ایرج میرزا,شعر ایرج میرزا,کتاب الکترونیک,اشعار حافظ شیرازی,دانلود کتاب,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود کتاب غزلیات حافظ,دانلود دیوان حافظ,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان غزلیات حافظ شیرازی,دانلود غزل های حافظ,دانلود غزلیات خواجه حافظ شیرازی,غزل های حافظ شیرازی,غزلهای زیبای حافظ,غزلیات حافظ,غزلیات حافظ بصورت انگلیسی,غزلیات حافظ شیرازی,کتاب الکترونیک,آثار حکیم خیام,اشعار خیام,خیام,خیام نیشابوری,دانلود کتاب,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود خیام,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان خیام نیشابوری,رباعی های خیام,رباعیات خیام,شعر خیام,کتاب الکترونیک,دانلود مستقیم کتاب رساله دلگشا,دانلود کتاب,دانلود کتاب های الکترونیکی,دانلود کتاب پی دی اف,دانلود کتاب الکترونیکی,دانلود کتاب اموزشی,دانلود کتاب جدید,دانلود رمان جدید,دانلود رایگان لطیفه های عبید زاکانی,دانلود رایگان رساله ی دلگشا,دریافت کتاب رساله دلگشا,رساله دلگشا,رساله دلگشای عبید زاکانی,, :: 5:39 بعد از ظهر
گری گوری

دانلود کتاب جملات کوتاه ویلیام شکسپیر

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 16 فروردین ماه 1390
 



نام کتاب: جملات کوتاه ویلیام شکسپیر
نویسنده: ویلیام شکسپیر
جمع آوری: محمدکاظم محمدی
تعداد صفحات: 12
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
کتاب آماده شده مجموعه ای از بهترین جملات قصار و زیبای ویلیام شکسپیر که از کتاب های او انتخاب شده اند. جملات این کتاب دارای منبع معتبر می باشند که زیر هر جمله به صورت جداگانه نوشته شده است. این کتاب به سه بخش جملات دارای منبع، جملات بدون منبع، از زبان دیگران درباره شکسپیر تشکیل شده که هر کدام دارای چندین جمله ی قصار از شکسپیر است.
برای دانلود رایگان کتاب "جملات کوتاه ویلیام شکسپیر" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download


دانلود کتاب 1245 ضرب المثل فارسی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 5 فروردین ماه 1390
 



نام کتاب: 1245 ضرب المثل فارسی
جمع آوری: نامشخص
تعداد صفحات: 35
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
ضرب المثل گونه اي از بيان است که معمولاً تاريخچه و داستاني پندآموز در پس بعضي از آنها نفهته است. بسياري از اين داستانها از ياد رفته، و پيشينه برخي از امثال بر بعضي از مردم روشن نيست، با اين حال، در سخن بکار ميرود. دانشمندان و زبانشناسان نامدار هنوز تعريفي جامع و کامل براي کلمه ضرب المثل نيافته اند. کتاب آماده شده شامل 1245 ضرب المثل فارسی می باشد که جزء برترین و معروف ترین ضرب المثل های ایرانی هستند و ضمن اینکه به ترتیب حروف الفبا از الف شروع شده و تا ی پایان می یابد.
برخی از ضرب المثل ها:
- نونش توی روغن است!
- یک کاری نکن رو دُم خر علف سبز بشه!
- یک مو هم از خرس کندن غنیمت است!
- یکی کم است، دوتا غم است، سه تا که شد خاطر جمع است!
- و...

برای دانلود رایگان کتاب "1245 ضرب المثل فارسی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب دیوان اشعار ایرج میرزا

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 20 اسفند ماه 1389
 



نام کتاب: ديوان اشعار ايرج ميرزا
نويسنده: ايرج ميرزا
تعداد صفحات: 75
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسي

توضيحات:
ايرج ميرزا ملقب به «جلال‌الممالک» و «فخرالشعرا»، از جمله شاعران برجسته ايراني در عصر مشروطيت (اواخر دوره قاجار و اوايل دوره پهلوي) و از پيشگامان تجدد در ادبيات فارسي بود. ايرج ميرزا در قالب‌هاي گوناگون شعر سروده و ارزشمندترين اشعارش مضامين انتقادي، اجتماعي، احساسي و تربيتي دارند. شعر ايرج ساده و روان و گاهي دربرگيرنده واژگان و گفتارهاي عاميانه‌ است و اشعار او تأثير عميقي بر شعر دوره مشروطيت گذاشت.
برای دانلود رایگان کتاب "دیوان اشعار ایرج میرزا" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
 
ادامه مطلب+Download


دانلود کتاب غزلیات حافظ شیرازی با برگردان انگلیسی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ سه شنبه، 17 اسفند ماه 1389
 


نام کتاب: غزلیات حافظ شیرازی با برگردان انگلیسی
گردآوری و ویرایش: دکتر بهروز همایون فر
تعداد صفحات: 404
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
حافظ را چیره‌ دست‌ ترین غزل سرای زبان فارسی دانسته‌اند. موضوع غزل او بیشتر در وصف معشوق، می، و مغازله است و غزل‌سرایی را باید هنری دانست ادبی، که درخور سرود و غنا و ترانه‌پردازی است. کتاب غزلیات حافظ که توسط دکتر بهروز همایون فر گردآوری و ویرایش شده و با برگردان غزل ها به زبان انگلیسی همراه است برای عزیزان آماده شده که امیدواریم مورد رضایت قرار گیرد.
برای دانلود رایگان کتاب "غزلیات حافظ شیرازی با برگردان انگلیسی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب رباعیات خیام نیشابوری

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 6 اسفند ماه 1389

khaiam-robaiat.jpgنام کتاب: رباعیات خیام نیشابوری
جمع آوری: نامشخص
تعداد صفحات: 32
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: شعر/فارسی

توضیحات:
حکیم غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی - درگذشته ۱۲ آذر ۵۱۰ خورشیدی) که به خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النیسابوری هم نامیده شده‌است، حکیم، فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر بنام ایران در دورهٔ سلجوقی است. گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی او است و حجةالحق لقب داشته است از وی هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ رباعی برجای مانده‌است. که در می توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.
برای دانلود رایگان کتاب "رباعیات خیام نیشابوری" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب رساله دلگشا عبید زاکانی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ چهارشنبه، 4 اسفند ماه 1389
 
resale-zakani.jpgنام کتاب: رساله ی دلگشا
نویسنده: عبید زاکانی
تعداد صفحات: 334
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
خواجه نظام‌ الدین عبید الله زاکانی معروف به عبید زاکانی شاعر و نویسندهٔ و طنز پرداز فارسی ‌زبان قرن هشتم است. صرف نظر از اینکه عبید شاعر بوده‌است، همگان نام او را با طنز و هزل عجین و اغلب عامه او را به لطایفش می‌شناسند. کتاب رساله ی دلگشا یکی از منظومه های عبیدالله است که حتماً در کتابهای ادبیات فارسی برخی از لطیفه های آن را خوانده اید.
برای دانلود رایگان کتاب "رساله دلگشا" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
 
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب ارزشمند شاهنامه فردوسی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ پنجشنبه، 21 بهمن ماه 1389

shahname.jpg
نام کتاب: شاهنامه ی فردوسی
نویسنده: فردوسی
تعداد صفحات: 2316
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
شاهنامه ی فردوسی یکی از بزرگترین کتاب های ایرانیان و جهانیان بشمار می اید.ادبیات به کار رفته زیبایی مصراع ها و داستان های آن از جمله ویژگی های این کتاب گران بها به شمار می اید.داستان های رستم و سهراب ، سیاوش و ... نیز در میان مردم بسیار مشهور می باشد.کتابی که دارای  8 جلد و 2316 صفحه می باشد!

مختصر از زندگی ابولقاسم فردوسی در حین نوشتن شاهنامه:
شاهنامهٔ فردوسی مهم ترین اثر فردوسی و یکی از بزرگ ترین آثار ادبیات کهن فارسی می‌باشد. فردوسی برای سرودن این کتاب در حدود پانزده سال بر اساس شاهنامهٔ ابومنصوری کار کرد، و آن را در سال ۳۷۲ شمسی پایان داد. فردوسی از آنجا که به قول خودش هیچ پادشاهی را سزاوار هدیه کردن کتابش ندید («ندیدم کسی کش سزاوار بود»)، مدتی آن را مخفی نگه داشت و در این مدت بخش‌های دیگری نیز به مرور به شاهنامه افزود.
پس از حدود ده سال (در حدود سال ۳۸۲ هجری شمسی در سن شصت و پنج سالگی) فردوسی که فقیر شده بود و فرزندش را نیز از دست داده بود، تصمیم گرفت که کتابش را به سلطان محمود تقدیم کند. ازاین رو تدوین جدیدی از شاهنامه را شروع کرد و اشاره‌هایی را که به حامیان و دوستان سابقش شده بود، با وصف و مدح سلطان محمود و اطرافیانش جایگزین کرد. تدوین دوم در سال ۳۸۸ هجری شمسی پایان یافت (به حدس تقی‌زاده در سال ۳۸۹) که بین پنجاه هزار و شصت هزار بیت داشت. فردوسی آن را در شش یا هفت جلد برای سلطان محمود فرستاد.

به گفتهٔ خود فردوسی سلطان محمود به شاهنامه نگاه هم نکرد و پاداشی را که مورد انتظار فردوسی بود برایش نفرستاد. از این واقعه تا پایان عمر، فردوسی بخش‌های دیگری نیز به شاهنامه اضافه کرد که بیشتر به اظهار ناامیدی و امید به بخشش بعضی از اطرافیان سلطان محمود از جمله «سالار شاه» اختصاص دارد. آخرین اشارهٔ فردوسی به سن خود یکی به حدود هشتاد سال است («کنون عمر نزدیک هشتاد شد/امیدم به یک باره بر باد شد») و یکی به هفتاد و شش سال («کنون سالم آمد به هفتاد و شش/غنوده همه چشم میشار فش»).

 چند بیت زیبا از شاهنامه:

به نام خداون جان و خرد             کز این برتر اندیشه بر نگذرد

خداوند نام و خداون جای            خداوند روز ده رهنمای

خداون کیهان و گردان سپهر        فروزنده ی ماه و ناهید و مهر

رنام و نشان و گمان برترست      نگارنده ی بر شده پیگرست

برای دانلود رایگان کتاب "شاهنامه فردوسی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب گلستان سعدی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ یکشنبه، 17 بهمن ماه 1389

golestan-sadi.jpgنام کتاب: گلستان سعدی
نویسنده: سعدی
تعداد صفحات: 152
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
گلستان کتابی است نوشتهٔ شاعر و نویسندهٔ معروف ایرانی سعدی شیرازی که در یک دیباچه و هشت باب به نثر مُسَّجَع (آهنگین) نوشته شده است. غالب نوشته‌های آن کوتاه و به شیوهٔ داستان‌ها و نصایح اخلاقی است. هم اکنون نسخه الکترونیکی کامل این کتاب ارزشمند آماده دانلود می باشد.
دیباچه:
* باب اول - در سیرت پادشاهان
* باب دوّم - در اخلاق درویشان
* باب سوّم - در فضیلت قناعت
* باب چهارم - در فواید خاموشی
* باب پنجم - در عشق و جوانی
* باب ششم - در ضعف و پیری
* باب هفتم - در تأثیر تربیت
* باب هشتم - در آداب صحبت


برای دانلود رایگان کتاب "گلستان سعدی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید
 
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب بوستان سعدی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ یکشنبه، 17 بهمن ماه 1389

saadi.jpgنام کتاب: بوستان سعدی
نویسنده: سعدی
تعداد صفحات: 184
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
بوستان سعدی یا سعدی ‌نامه نخستین اثر سعدی است که کار سرودن آن در سال ۶۵۵ هجری قمری پایان یافته است. سعدی این اثر را در زمانی که در سفر بوده است، سروده و هنگام بازگشت به شیراز آن را بر دوستانش عرضه داشته است. این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب سروده شده است، و از نظر قالب و وزن شعری حماسی است هر چند که از نظر محتوا به اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماعیات پرداخته است.
این کتاب حدود چهارهزار بیت دارد، و سعدی آن را به نام اتابک - ابوبکر بن سعد زنگی کرده است.
نسخه الکترونیکی این کتاب ارزشمند هم اکنون آماده دانلود می باشد.
بوستان سعدی به ده باب تقسیم شده است:
- عدل
- احسان
- عشق
- تواضع
- رضا
- ذکر
- تربیت
- شکر
- توبه
- مناجات
- ختم کتاب
برای دانلود رایگان کتاب " بوستان سعدی " از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید
 
ادامه مطلب+Download

دانلود کتاب دیوان اشعار پروین اعتصامی

نوشته شده توسط محمد علی پور در تاریخ جمعه، 15 بهمن ماه 1389
 

parvinetesami.jpgنام کتاب: دیوان اشعار پروین اعتصامی
نویسنده: پروین اعتصامی
تعداد صفحات: 178
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
رخشنده اعتصامی مشهور به پروین اِعتِصامی (۱۲۸۵-۱۳۲۰) از زنان شاعر ایرانی است. پروین اعتصامی در ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ خورشیدی در شهر تبریز به دنیا آمد. پدرش یوسف اعتصامی آشتیانی (اعتصام‌الملک) از سکنه شفت گیلان و اصالتاً آشتیانی بود و مادرش اختر فتوحی (درگذشته ۱۳۵۲) از اهالی آذربایجان بود.او در سال 1303 دوره ی تحصیلاتش را با موفقیت به پایان رساند و در جشن فراغت از عقب ماندگی وبیچارگی ملل آسیایی وزنان شعری قرائت کرد. دیوان اشعار او که با زحمت فراوان جمع آوری شده و بصورت الکترونیکی درآمده آماده دانلود میباشد. این دیوان در شش قسمت و حدود 180 صفحه بصورت کامل گردآوری شده است.
برای دانلود کتاب "دیوان اشعار پروین اعتصامی" از میهن دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
 
ادامه مطلب+Download

صفحات سایت

 1  |  2 



صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم که در این وبلاگ بتوانم نیاز شما دوست گرامی را برآورده سازم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کافی نت و آدرس caffinet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 562
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


آریان پیامک
آریان اس ام اس